Λογότυπο Eταιρίας [302xX]
Πάνω Frame [668xX]
 

ΜΕΤΑΤΑΡΣΑΛΓΙΑ

 

Η μεταταρσαλγία είναι μία συχνή κάκωση λόγω υπερχρήσης, ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι είναι σύμπτωμα και όχι νόσος. Πρόκειται για τον πόνο στην πελματιαία επιφάνεια του πρόσθιου ποδιού και ειδικά στην περιοχή κάτω από τις κεφαλές των μεταταρσίων, ιδίως κατά την φόρτιση.

Προσβάλλει κυρίως τις γυναίκες και σχετίζεται με την χρήση παπουτσιών με ψηλό τακούνι, στενών ή με σχήμα που αποκλίνει του σχήματος του ανθρώπινου πέλματος (π.χ. μυτερά παπούτσια). Τα παπούτσια αυτά ασκούν πίεση στην σφαίρα του ποδιού και σταδιακά μπορούν να οδηγήσουν μεταξύ άλλων και σε μεταταρσαλγία.

Ανατομικές δυσμορφίες όπως πλατυποδία, κοιλοποδία, βλαισός μεγάλος δάκτυλος (κότσι), γαμψοδακτυλία, σφυροδακτυλία κ.α. αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης μεταταρσαλγίας. Επίσης μπορεί να οφείλεται στο νευρίνωμα του Μόρτον, σε αρθρίτιδα, σε ουρική αρθρίτιδα (ποδάγρα) ή σε κάποιο κάταγμα. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο σε υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα και σε ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη.

Αθλήματα που περιλαμβάνουν τρέξιμο ή άλματα αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης μεταταρσαλγίας. Συνήθως προσβάλλονται οι αθλητές του μπάσκετ, του βόλεϊ, του ποδοσφαίρου, του τένις, οι δρομείς και οι άλτες.

Κλινικά εκδηλώνεται με πόνο κυρίως κατά την βάδιση στην περιοχή της κεφαλής του μεταταρσίου καθώς και περιορισμό των κινήσεων της άρθρωσης. Συνήθως ο πόνος δεν είναι ξαφνικός, αλλά αναπτύσσεται σταδιακά σε εβδομάδες ή και μήνες. Εκτός από τον πόνο, ο οποίος συνήθως περιγράφεται ως καυστικός, ο ασθενής μπορεί να παραπονεθεί και για μούδιασμα.

Η θεραπεία είναι συντηρητική και εφόσον είναι σύμπτωμα και όχι νόσος εξαρτάται και από την αιτία που το έχει προκαλέσει. Στην οξεία φάση προτείνεται παγοθεραπεία (15-20 λεπτά και αρκετές φορές μέσα στην ημέρα) και η εφαρμογή πίεσης που μπορεί να επιτευχθεί με έναν επίδεσμο. Ακόμα, μπορείτε να πάρετε κάποιο παυσίπονο όπως παρακεταμόλη ή ιβουπροφαίνη.

Η ξεκούραση και η αποφόρτιση είναι ιδιαιτέρως σημαντική. Αποφύγετε τις έντονες δραστηριότητες και αντικαταστήστε τες με αθλήματα όπως το κολύμπι ή η ποδηλασία που ασκούν λιγότερη πίεση στο πέλμα.  

Τα παπούτσια που θα διαλέξετε πρέπει να είναι άνετα και με χαμηλό τακούνι. Ψηλοτάκουνα, στενά ή φθαρμένα παπούτσια θα επιδεινώσουν τον πόνο. Μπορείτε να προσθέσετε ειδικούς πάτους που παρέχουν απορρόφηση κραδασμών. Για μεγαλύτερη προστασία και ανακούφιση το πελματογράφημα μπορεί να καταγράψει τα ακριβή σημεία πιέσεων και με βάση τα αντικειμενικά δεδομένα του πελματογράφου, την ανάλυση αυτών των δεδομένων και την κλινική εξέταση, η συνεργαζόμενη εταιρία Pelma Analysis θα κατασκευάσει το κατάλληλο πέλμα για εσάς.

Τέλος, είναι σημαντικό να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος, ενώ αν είστε υπέρβαρος/ παχύσαρκος, η απώλεια βάρους θα βελτιώσει τα συμπτώματα καθώς θα μειωθεί η πίεση που ασκείται στο πέλμα.

Σε περίπτωση που ο πόνος επιμένει ή παρεμβαίνει με τις καθημερινές σας δραστηριότητες απευθυνθείτε σε ένα γιατρό.

 

 
 
 
 
Banner
Banner
Banner